بیداری در عصر انتظار

Awakening at the expected age

بیداری در عصر انتظار

Awakening at the expected age

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در دیدار اخیر خود با شماری از ستاره‌های هالیود، خطاب به آنها گفت که فیلم هایی را درباره «اسرائیل» بسازید ؛ خواسته ای که پنجاه سال پیش از تقاضای نتانیاهو محقق گردیده بود به ویژه هنگامی که صهیونیست‌ها در مورد اهمیت بهبود وجهه رژیم غاصب شان از طریق شرکت تولیدات سینمایی هالیود به یقین رسیدند.

 

نقش هالیوود در ساختن چهره ای مثبت از رژیم صهیونیستی shia muslim


صهیونیست ها بلافاصله بعد از اعلام موجودیت رژیم جعلی شان، در جهت صرف هزینه و استفاده از مهارت های هنری برای خدمت به منافع خویش تلاش کردند و از قدرت نرم و تاثیرگذار سینما در این عرصه سود بردند تا جایی که برخی شخصیت های هالیوودی نه تنها با بازی خود به بهبود وجهه صهیونیست ها و مخدوش ساختن چهره عرب ها و فلسطینیان مبادرت می ورزیدند ؛ بلکه به جمع آوری کمک های مالی و نیز انجام سفرهایی دوره ای جهت خدمت به اهداف اشغالگران اقدام می کردند.

چگونه صهیونیسم، هالیوود را برای تحقق منافع خویش به خدمت گرفته است؟



 لابی صهیونیستی میزان اهمیت صنعت فیلم سازی و سینما در انجام تبلیغات لازم برای کسب حمایت از رژیم اشغالگر قدس و همچین تاثیر و تغییر در مواضع افکار عمومی به نفع این رژیم را به خوبی درک می کردند و به همین خاطر، بعد از تشکیل رژیم جعلی و اشغالگر خویش، خیلی زود کار خود را در این زمینه آغاز کردند. با فرا رسیدن دهه شصت و جنگ سال 1967، کمپین های حمایت از رژیم صهیونیستی از سوی بسیاری از ستاره های هالیوود راه اندازی شد. این موضوع، همزمان با افزایش سیطره و نفوذ لابی صهیونیستی بر زمام امور در ایالات متحده و به طور مشخص در شرکت فیلم سازی هالیوود روی می داد.

بسیاری از ستاره های هالیوود و قهرمانان فیلم های تولیدی این شرکت، از رژیم صهیونیستی حمایت می کردند و تعداد فیلم های داستانی و مستندی که در دهه شصت و برای خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی تولید شد، یک رکورد را از خود به جای گذاشت. بعد از آن، سینمای رژیم صهیونیستی نیز به تنهایی شروع به کار کرد ؛ البته این به معنای جدایی سینمای این رژیم از هالیوود نبود بلکه رابطه این دو با مرور زمان هر چه قوی تر شد تا جایی که به مرحله شراکت رسید یعنی اینکه سرمایه یهودی بر هالیوود سیطره یافت و این شرکت فیلم های مطلوب و دلخواه رژیم صهیونیستی را تولید می کرد.

بعد از جنگ 1967 که تعداد زیادی از فلسطینیان آواره شدند، هالیوود در تنگنا قرار گرفت و باعث شد تا محبوبیت این شرکت در میان شهروندان غربی که شاهد تصاویر اقدامات فاجعه بار یهودیان در فلسطین بودند، کاهش یابد. به همین خاطر، این شرکت یک مسیر جدید را برای حرکت پیش گرفت و این بار، یهودیان را به عنوان قربانیان «تروریسم» عربی نشان می داد و می کوشید تا توانمندی های امنیتی ارتش صهیونیستی و قدرت این نهاد در مقابله با افرادی را نشان دهد که قصد لطمه زدن به رژیم صهیونیستی را دارند. در همین راستا، در سال 1975 فیلمی با عنوان «شکوفه» ساخته شد که سازمان موساد را به عنوان یک اسطوره شکست ناپذیر به تصویر می کشید.

هالیوود توانست خود را با تغییراتی که در مذاق تماشاگران روی می داد، وفق دهد و به همین خاطر، از مرحله تبلیغات مستقیم برای رژیم صهیونیستی به مرحله تبلیغات پنهان برای این رژیم روی می آورد. این اتفاقات در شرایطی روی می داد که در مقابل هالیوود، هیچ سینمای تاثیرگذار و موثر عربی نبود که توان رویارویی با هالیوود را داشته باشد و پرده از دروغ پردازی ها و تحریف هایی بردارد که این شرکت سینمایی از وقایع تاریخی ارائه می نماید و به همین خاطر، هالیوود به روند تولید فیلم های جدید خود ادامه داد.

شرایط مذکور باعث شد تا تعدادی از مشاهیر عرصه بازیگری در هالیوود از مواضع و برنامه های رژیم صهیونیستی حمایت کنند که البته برخی از این افراد حتی رگ و ریشه یهودی نیز نداشتند. هالیوود نقش مهمی را در تولید فیلم های که به حمایت از رژیم صهیونیستی می پرداخت و از یهودیان و رنج های آنان سخن می گفت، ایفا می کرد که به عنوان نمونه می توان به فیلم «شمشون و دلیله» اشاره کرد که کارگردانی آن را سیسیل دیمیل بر عهده داشت و سال تولید آن به 1949 باز می گشت. فیلم «داود و باچیع» تولید سال 1951 و فیلم «رازهای پنهان ایزابل» تولید سال 1953 تماما اشاره به شخصیت های یهودی دارد. فیلم «دیوار ندبه» که در سال 1969 به مرحله تولید رسید و نیز فیلم «زنده باد اورشلیم» که از کارهای هنری شاپیه، ناقد فرانسوی بود و حوادث آن در قدس می گذشت، از تولیدات هالیوود و در حمایت از رژیم صهیونیستی بود. این شرکت سینمایی آمریکا حمایت خود را از تولید فیلم های صهیونیستی ادامه داد و تمام امکانات خود را برای تولید فیلم های مذکور و فروش آن به جهانیان به خدمت می گرفت.

در برهه اخیر، فیلم «با زوهان یکی به دو نکن» یکی از برجسته ترین فیلم هایی است که پرده از حجم کینه هالیوود نسبت به فلسطینیان بر می دارد. در این فیلم، حق و حقوق فلسطینیان نه تنها مورد تمسخر قرار گرفته و با نگاهی کمدی به آن نگاه شده ؛ بلکه این حق، دروغین و نژادپرستانه توصیف گردیده است. در این فیلم، سرباز صهیونیستی از توانی خارق العاده برخوردار می باشد. این فیلم در راستای همان اسطوره سرباز شکست ناپذیر صهیونیستی است.

در فیلم «مونیخ» چنین وانمود شده است که خشونت صهیونیست ها تنها واکنشی به اقدامات خشونت آمیز فلسطینیان است و از همان ابتدای داستان، با یک نگاه دقیق و بی طرفانه به ماجرا نگریسته نشده است. در صحنه های این فیلم ـ ولو برای یک بار ـ به ماجرای اشغال فلسطین، اخراج اجباری و محاصره فلسطینیان، تخریب زیرساخت های شان و دیگر خسارت های وارد آمده از سوی اشغالگران به ساکنان اصلی سرزمین فلسطین پرداخته نشده است. در این فیلم، فلسطینیان به عنوان گروهی قانون شکن به تصویر کشیده اند که بدون هیچ توجیه قانونی یا انسانی به تیم ورزشی صهیونیست ها (در المپیک مونیخ) حمله می برند. در این فیلم، جامعه صهیونیستی به عنوان یک جامعه متمدن به تصویر درآمده است.

 
چگونه مدیران اجرایی هالیوود در جهت اصلاح تصویر عمومی رژیم صهیونیستی می کوشند؟

 یکی از مهم ترین اسنادی که نشان از تلاش مدیران اجرایی هالیوود برای اصلاح چهره عمومی رژیم صهیونیستی حکایت دارد، سندی است که توسط سایت «مینت پرس» منتشر شده و مربوط به ماجرای ایمیل هایی است که در آرشیو ویکی لیکس جای گرفته و از شرکت سونی پیکچرز درز کرده است. اسناد مذکور نشان داد که مدیران اجرایی هالیوود بعد از عملیات «پاکسازی پایدار» رژیم صهیونیستی که در تابستان سال گذشته علیه نوار غزه انجام گرفت، در جهت اصلاح تصویر عمومی رژیم صهیونیستی می کوشند. مطالب درز کرده از آرشیو شرکت سونی پیکچرز نشان از هواداری هالیوود از صهیونیست ها و حمایتش از رژیم صهیونیستی و سیاست های خشن این رژیم در جریان جنگ غزه و بعد از آن است.

نفوذ هکرهای موسوم به نگهبانان صلح به آرشیو شرکت سونی پیکچرز پرده از جانبداری و تعصب صهیونیست ها نسبت به اقدامات هالیوود برداشت. این اسناد همچنین نشان داد که کارکنان هالیوود و در راس آنها «امی پاسکال»، رئیس مجموعه شرکت های سونی پیکچرز از سال 2006 بر بهبود چهره یهودیان تاکید داشتند و در این زمینه، با اشغالگران قدس همکاری می کردند.

سایت ویکی لیکس به این نکته اشاره کرد که امی پاسکال و حدود 200 تن از مدیران اجرایی هالیوود تلاش بسیاری را صرف کرده اند تا آثاری مبتکرانه تولید کنند که از طریق آن، جنبش فلسطینی حماس را به عنوان مسئول شرایط موجود در نوار غزه معرفی کنند و این گروه را به انجام حملات ویرانگرایانه علیه رژیم صهیونیستی متهم نمایند. این موضوعی بود که یکی از روزنامه نگاران هالیوود در مقاله ای که در یکی از سرشناس ترین مجلات صهیونیستی به چاپ رسید، به آن اشاره کرد و عنوان این مقاله را چنین نوشت: «صهیونیست های هالیوود در قید حیات و در سلامت کامل هستند.»

در مقاله ای که به قلم علی ابو نعمه به رشته تحریر درآمده و توسط تارنمای «انتفاضه اینترنتی» منتشر گردیده، آمده است که مدیران اجرایی «سونی پیکچرز» از ایهاب شهابی، مدیر اجرایی شبکه «الجزیره آمریکا» خشمگین هستند و این خشم آنها، واکنشی است که به یک گزارش بی طرفانه پخش شده در شبکه الجزیره از خود نشان داده اند، گزارشی که محورش مسئله فلسطین می باشد. تحلیل عمیقی که «مینت پرس» از ایمیل های فوق الذکر داشته است، نشان می دهد که تفکر شرکت سونی عمیقا همسو با دیدگاه های صهیونیست ها می باشد و بسیاری از چهره ها در هالیوود هستند که برای ایفای نقشی فعال تر در انجام یک ضد تبلیغ در برخورد با حقوق فلسطینیان و تشکیل کشور مستقل فلسطینی می کوشند.

 
چه چیزی هالیوود را وادار به حمایت از رژیم صهیونیستی می کند؟

 دکتر جاک شاهین در کتاب مشهور خود با عنوان «عرب های شرور در سینما ... چگونه هالیوود چهره امت عربی را مخدوش می سازد» به بیش از 900 فیلم آمریکایی که در آن شخصیت های عرب حضور داشتند، پرداخته و به این نتیجه رسیده است که از مجموع این فیلم ها، تنها دوازده مورد چهره ای مثبت از عرب ها ارائه کرده و در 50 فیلم نیز چهره ای متوازن از عرب ها ارائه شده است ؛ ولی در بقیه فیلم ها که اکثریت را تشکیل می دهد، یک چهره منفی از عرب ها ارائه گردیده است. دکتر جاک شاهین در بخشی دیگر از کتاب خود می گوید: «دوربین های هالیوود، تصویر افرادی غیر عادی و خطرناک از عرب ها ارائه می نمایند و حال آنکه، تصویر اسرائیل و یهودیان مثبت می باشد.»

سوال اینجاست که چرا این اتفاق می افتد؟ پایگاه صهیونیستی «واللا» از پاسخ این پرسش چنین پرده بر می دارد که ستاره های یهودی هالیوود، برخی ستاره های نوظهور را مورد باج خواهی قرار می دهند و در مقابل دریافت حمایت هنری لابی صهیونیستی، از آنها می خواهند تا در فعالیت هایی شرکت کنند که جمعیت ها و گروه های حامی رژیم صهیونیستی برگزار می کنند و همچنین با شخصیت های سرشناس این رژیم همچون فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی دیدار کنند.

در واقع، مسئله اصلی همان سیطره پول بر صنعت سینما و سیاستمداران است. سناتور جیمز ابورزق می گوید که تداوم حمایت آمریکا از تل آویو به این نکته باز می گردد که «کنگره اساسا وابسته به کمک های مالی صهیونیست های تندرو است.»

وی در ادامه می افزاید: «سکوت کنگره آمریکا واقعا شایسته شرم و خجالت است. لابی صهیونیستی اعضای کنگره را خریده است و به همین خاطر، آنها از انتقاد اشغالگران بیم دارند. اگر این اتفاق در هر کشور دیگری می افتاد، شاهد سخنرانی های متعدد در کنگره می بودیم و می دیدیم که چگونه قوانین مختلفی برای توقف روند مساعدت ها و کمک های مختلف به کشوری که مرتکب چنین اقدامات قساوت باری می شود، صادر می گردد ؛ ولی از آنجایی که هزینه تبلیغات انتخاباتی این جماعت از طریق لابی صهیونیستی تامین می شود، تمام واکنشی که از آنها در مقابل اقدامات تل آویو می بینیم، سکوتی است که گوش ها را کر می کند.»

دکتر ادمون غریب می گوید: «بسیاری از روزنامه نگاران آمریکایی در کارهای خود یک رویکرد ناخودآگاه را پیش گرفته اند که بر اساس آن، نام اسرائیل با فضیلت و نام عرب ها با کینه و سوء نیت گره خورده است. گویی اینکه مناقشه اعراب و اسرائیل صرفا سناریوی یک فیلم کابویی ساده است که در آن، آدم خوب ها و آدم بدها وجود دارند.»

 
ستاره های هالیوود برای جلب حمایت گروه های یهودی چه می کنند؟

 حرف های بسیاری از سوی ستاره های هالیوود درباره اسرائیل زده شده است که حکایت از یک رابطه عمیق میان آنها با تل آویو دارد و نشان می دهد که میزان نفوذ گروه های یهودی در مراکز جهانی فیلم و سینما تا چه حد است. بسیاری از آنها با نقش ها و فعالیت های خود در صدد جلب محبت صهیونیست ها هستند.

آنها در جریان حمله اخیر صهیونیست ها به نوار غزه که عنوان «پاکسازی پایدار» را به خود گرفت، عریضه ای را در حمایت از رژیم صهیونیستی به امضا رساندند. در این عریضه که امضای چهره های برجسته ای همچون آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالون را با خود دارد، آمده است: «نمی توان به حماس اجازه داد تا با موشک های خود، شهرهای اسرائیل را هدف قرار دهد. نمی توان به حماس اجازه داد تا از ملت خویش به عنوان گروگان استفاده نماید. بیمارستان ها برای درمان زخمی ها است نه پنهان کردن اسلحه. مدارس برای آموزش است نه پرتاب موشک.»

عریضه نویسان صرفا به حمایت از اشغالگران بسنده نکردند ؛ بلکه به سراغ ستارگان هالیوودی که به انتقاد از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداخته بودند، رفتند و آنها را به یهودی ستیزی متهم کردند.

ستارگان هالیوود هر از گاهی به جمع آوری پول برای ارتش رژیم صهیونیستی نیز مبادرت می ورزند. در مراسم ضیافت شام خیریه ای که اخیرا در هالیوود و برای تکریم سربازان صهیونیست برگزار شد، ستارگان این شرکت سینمایی که از مشهورترین آنها می توان به آرنولد شوارتزنگر و باربارا استراسیند اشاره کرد، توانستند مبلغ 33.5 میلیون دلار را برای حمایت از ارتش رژیم صهیونیستی جمع آوری کنند که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید.

در مراسم شام مذکور یکی از بازیگران هالیوود به نام «امیلا اندرسون» گفت: «اسرائیل یک کشور سحر آمیز است. در نظر من، اسرائیل دوست داشتنی ترین مکان می باشد. در آنجا، تاریخ قدیم و تمدن جدید با هم درآمیخته است.»

تارنمای اینترنتی صهیونیستی «واللا» از وجود اسنادی سری که توسط تارنمای «ویکی لیکس» درز کرده بود، پرده برداشت. این اسناد ثابت می کرد که ستارگان آمریکایی هالیوود در جریان جنگ اخیر علیه نوار غزه به نفع صهیونیست ها فعالیت می کردند تا جایی که برخی ستارگان یهودی الاصل هالیوود، از شرکت های بین المللی همچون سونی پیکچرز خواسته اند تا در جریان حمله گسترده صهیونیست ها به نوار غزه که در تابستان 2014 روی داد، تمام تلاش خود را در جهت حمایت مادی و معنوی از اشغالگران صهیونیستی مبذول بدارند.

 
واسطه رژیم صهیونیستی در هالیوود کیست؟

 در کتاب «کاملا محرمانه از اسرائیل»، داستان یک تهیه کننده آمریکایی یهودی که «اسرائیلی» تبار می باشد، ذکر شده و آمده است که این تهیه کننده نقش های اطلاعاتی و رسانه ای فراوانی را در خدمت به رژیم صهیونیستی ایفا کرده است. او که یک جاسوس مخفی می باشد، توسط شیمون پرز یعنی رئیس سابق رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده است. وی یکی از مهم ترین ستون های پروژه صهیونیستی در فلسطین اشغالی به شمار می رود و در جهت تحکیم پایه های جهانی رژیم صهیونیستی می کوشد.

تهیه کننده مذکور کسی نیست جز آرنون میلچان که یکی از بزرگ ترین تهیه کنندگان در صنعت سینمای آمریکا در هالیوود است. رژیم اشغالگر قدس وی را برای تغییر چهره رژیم عبری و توجیه اقدامات این رژیم در غرب به خدمت گرفته شده است. وی از آغاز دهه هفتاد برای انجام خدمت به اشغالگران قدس، راهی هالیوود شد.

از مهم ترین فیلم هایی که او تهیه کننده اش بوده است، می توان به فیلم های «دیزنگوف 90، یک زن زیبا، وکیل مدافع شیطان، آقا و خانم اسمیت و اسطوره دسیسه» یاد کرد که در اکثر آنها، پروژه صهیونیسم مورد تبلیغ قرار می گیرد و پیام رسانه ای صهیونیست ها به ایالات متحده و غرب منتقل می شود.

میلچان توانست چندین شرکت را برای خدمت به شبکه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی بنیان نهد که از آن جمله می توان به «هلی تریدینگ» و «میلچان برادرز» اشاره کرد که از طریق آنها به داخل جامعه آمریکا نفوذ می کرد. ضمنا سرمایه عظیمی که رژیم صهیونیستی برایش فراهم می کرد، نقش مهمی را در کمک به آرنون میلچان برای نفوذ در داخل جامعه آمریکا داشت به ویژه بعد از آنکه وی به فضل فیلم های بزرگ سینمایی که تهیه کنندگی شان را بر عهده داشت، به یک ستاره رسانه ای مبدل گردیده بود. میلچان در چندین عرصه فعالیت می کرد و تولیدات بسیاری را در عرصه نمایش، سینما و تلویزیون ارائه کرده بود


منبع: مصاف




  • .. تقی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی